Het Spirit Racing Team kan terugkijken op een zeer geslaagd raceweekend tijdens de ronde van de Supercar Challenge op Spa-Francorchamps. Rob Nieman en Christian Dijkhof mochten in de Belgische Ardennen samen drie keer het podium bestijgen na sterke optredens op het ruim zeven kilometer lange circuit, dat zich door de heuvels slingert.

De zaterdag begon onder bijzonder uitdagende omstandigheden. Tijdens de kwalificatie zorgde noodweer voor grote plassen op de baan. Het was verre van eenvoudig om de twee Clio’s op het juiste spoor te houden. Waar verschillende concurrenten van de baan schoten, slaagden beide Spirit-bolides erin de verraderlijke omstandigheden zonder kleerscheuren te trotseren.

Later op de dag klaarde het volledig op. Dat was ook prettig voor de gasten van het team, die een introductie op het circuit kregen. De eerste race werd daardoor onder zonnige omstandigheden verreden. Onder aanvoering van Rob Nieman reed het team naar twee podiumplaatsen. De leider in de Alpine bleef buiten bereik, maar Rob kwam als tweede over de finish. Ook Christian reed een sterke wedstrijd. Met zijn derde plaats behaalde hij zijn eerste beker van het seizoen.

Na afloop van de eerste race wachtte de monteurs nog een flinke klus. Om de Clio’s verder te verbeteren voor de zondagse wedstrijd, maakten de enthousiaste technici van het team de nodige nachtelijke uren. Hun inspanningen betaalden zich uit: beide auto’s stonden de volgende ochtend perfect voorbereid aan de start.

In de tweede race reed Rob opnieuw een overtuigende wedstrijd en veroverde hij wederom de tweede plaats. Christian Dijkhof eindigde ditmaal net buiten de podiumplekken. Met drie bekers op zak kon het Spirit Racing Team tevreden huiswaarts keren.

Rob: “De jongens hebben de wagens top geprepareerd. In de regen was het echt verraderlijk op de zaterdag, maar tijdens deze kwalificatie hebben Christian en ik het hoofd koel gehouden. In de wedstrijd ging het erg goed, alleen is die Alpine voor mij niet bij te houden. Natuurlijk top dat ook Christian naar het podium kon, een mooi resultaat voor ons als team! In de tweede race reed ik weer naar het podium, dus we zijn helemaal tevreden. Nu op naar Zolder, voor de volgende ronde!”


